Main Content

ייצור מתכת בעיבוד שבבי - תובנות ותועלות

איכותם ועלותם של רכיבי מתכת מתבססת על המקצועיות והמהירות שבה הם מיוצרים.

כדי להבטיח דיוק בייצור, טולראנסים גבוהים, כמו גם איכות ועמידות לטווח ארוך, יש לוודא שהייצור נעשה באמצעות ספק מומחה בתחומו, המציע מיכון מתקדם לצד תהליכי עבודה מוגדרים ומוסכמים.

שיטת העבודה שלנו במטאליטק מבוססת על שיתוף פעולה מלא עם הלקוח, רצון בלתי נלאה לספק ערך מקסימלי ושקט נפשי, לצד שימוש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות במיוחד, והתנהלות בשקיפות מלאה.

עיבוד שבבי היא שיטת ייצור נפוצה במיוחד לעיבוד מתכות המשמשת ענפי תעשייה רבים, מייצור מיכשור רפואי, ייצור של כלי נשק, חלקי רכב ותעופה ועד למוצרי פנאי וכלי בית.

העיבוד השבבי הממוחשב כיום התפתח משימוש מסורתי במכונות שהופעלו ידנית, לחיתוך ועיבוד באמצעות מיכון מתקדם של טכנולוגיית לייזר ואחרות.

למעשה, עיבוד שבבי מתייחס לתהליך ייצור מקיף הכולל מגוון שיטות ייצור וטכנולוגיות חיתוך.

מהו עיבוד שבבי CNC ?

עיבוד שבבי הוא תהליך ייצור מתקדם של הסרת חומר (שבבים) מגוש של חומר גלם מוצק, באמצעות מגוון כלי חיתוך, כגון מכונות כרסום, מחרטות, מכונות קידוח ואחרות ,להשגת הרכיב המיועד.

תהליך הסרת החומר מתבצע באופן ישר או בתנועה מעגלית, בציר אחד או במספר צירים גם יחד (אינטרפולציה). הרכיבים המתקבלים בעיבוד שבבי מדוייקים מאוד בזכות השימוש בבקרה ספרתית ממוחשבת Computer Numerical Control או בקיצור CNC, תהליך המחליף הפעלה ידנית של מכונות, כגון מחרטות, מטחנות וכיו"ב, בתהליך מרכזי ממוחשב.

מכונות עיבוד שבבי CNC ממירות מודלים בקבצי  computer-aided design או בקיצור CAD לרכיבים שניתן לייצר אפילו באופן המוני, תוך שמירה על אחידות מרשימה בייצור.

ייצור בעיבוד שבבי CNC מספק יתרונות משמעותיים

  • רכיבים בעלי צורות מורכבות במיוחד – המיכון המתקדם מאפשר תנועות מורכבות במספר צירים במקביל, כשהתוצאה היא חלקים בצורות דו ותלת מימדיות מרשימות במיוחד.
  • אחידות גבוהה מאוד בייצור - יכולת המכונה לחזור במדויק על אותן התנועות, ללא שגיאות אנוש, מספקת סטנדרטיזציה בייצור כמו גם חיסכון בחומר ובזמן, תוך הפחתה מקסימלית של מספר המוצרים הפגומים.
  • גמישות רבה בביצוע שינויים – ע"י עריכת התוכנה ניתן לבצע בקלות ובמהירות שיפורים או עדכון גרסה למוצר.
  • חזרה מהירה לייצור נוסף/מחודש (של מוצר שייצורו הופסק בעבר).
  • בטיחות מירבית – תהליך הייצור האוטומטי במלואו מבטיח מינימום סיכונים לעובדים בתהליך הייצור.
  • חיסכון בזמן ובעלויות כוח אדם

מהם החסרונות של עיבוד שבבי CNC?

החיסרון העיקרי של שיטת ייצור זו הוא יוקר המכונה/ות ואחזקתן.

מחירי המכונות גבוהים יותר ככל שהן מצויידות במגוון יכולות עיבוד שונות.

איזה מתכות מתאימות לייצור בעיבוד שבבי?

מאות סוגים של סגסוגות מתכת עשויות להתאים לעיבוד שבבי CNC.

איזו מתכת תתאים ביותר לפרויקט שלך?

ובכן, זה תלוי במספר גורמים, כולל מחיר/תקציב, ייעוד המוצר, עמידות מבוקשת בפני קורוזיה, חוזק, משקל וניראות אסטתית.

מתכות נפוצות לייצור בעיבוד שבבי כוללות: אלומיניום (6061, 7075 ועוד), פליז, מגנזיום, נירוסטה (303, 304, 316 ועוד), פלדות אל-חלד, פלדות פחמן ועוד.

בחטיבת מטאליטק מקבוצת זריחה מתקבלות החלטות בהתאם למטרות הייצור וסדר העדיפויות של הלקוח; אנו בוחנים את ייעודו הסופי של הרכיב, הצורה והמבנה המבוקשים כמו גם סוג התעשייה, ובהתאם, ממליצים על חומרי גלם, שיטת ייצור ואתר ייצור (ישראל, סין, קוריאה).

צוות המהנדסים המקצועי והמיומן שלנו מלווה אתכם משלב התכנון ועד לייצור הסופי תוך מחוייבות מלאה לגיבוש פתרונות מקוריים ומותאמים.

נשמח לספק גם לכם את המומחיות, הנסיון, אמצעי הייצור המתקדמים וחדוות היצירה שלנו

אולי יעניין אותך גם