Main Content

טכנולוגית כבישת מתכות

כבישה היא טכנולוגיה אשר כוללת הזנת סטריפ מתכת (Sheet Metal) והעברתו תהליכים שונים של  ניקוב, כיפוף, דפיקה הבלטות (emboss), ועוד.

זוהי טכנולוגיה אשר שימשה לראשונה לייצור חלקי אופניים בסוף המאה ה-19, וכיום נחשבת לאחת משיטות העבודה השכיחות בתעשיית המתכת בארץ ובעולם. כבישה משמשת לייצור מגוון מוצרי מתכת וניתן לפגוש אותה רבות בענף התקשורת והמחשבים. למשל, במארזי מתכת של קופסאות תקשורת, מחשבים, ממירים, מגברים ועוד. כבישה היא מהטכנולוגיות הוותיקות ביותר במטאליטק ולמנכ"ל החברה, איציק קרפל, יש ניסיון עתיר שנים בתחום.

ישנם שני סוגים מרכזיים של תבניות לכבישה – Single Die ו-Progressive Die. מטליטק מכירה את שיטות העבודה עם שתיהן ומתמחה באופן ספציפי בייצור באמצעות כבישה בתבניות פרוגרסיביות. כאשר מדובר בסדרות ייצור בינוניות וגדולות ובדרישה לדיוקים גבוהים יותר מטאליטק תמליץ ללקוח ייצור באמצעות תבנית פרוגרסיבית. אנו עושים זאת על מנת לייעל את הליך הייצור ולאור יתרונותיהן הרבים של התבניות הפרוגרסיביות.

תבניות פרוגריסיביות עם מספר תחנות עצמאיות

התבניות הפרוגרסיביות של מטאליטק ייחודיות בכך שהן מתוכננות עם מספר תחנות עצמאיות. דהיינו, במידה שנוצרת תקלה בתהליך הייצור, אין צורך לפרק את כל התבנית מהמכונה ודי בטיפול בחלק הספציפי התקול. זהו יתרון משמעותי אשר בא לידי ביטוי בעלויות השוטפות, בתחזוקה וכמובן מצמצמת משמעותית את הזמן הדרוש לטיפול בבעיה (פרמטרים קריטיים הן בסדרות ייצור קטנות והן בסדרות ייצור גדולות).

ייצור מוצרי מתכת באמצעות תבניות כבישה פרוגרסיביות הוא טכנולוגיה בעלת מעלות רבים כמו יעילות, מהירות, עלויות, התאמה לייצור בסדרות גדולות, כוח אדם מצומצם ואיכות גבוהה. שיטת הייצור הזו ידועה גם בכך שהיא חסכונית מבחינת בזבוז חומרי גלם במהלך הייצור. חסרונה הבולט הוא כמובן עלותן הגבוהה יחסית של התבניות הפרוגרסיביות והעובדה שתכנונן מסובך ואין להניחו בידי כל חברה אלא רק כזו המכירה היטב את המטריה הרלבנטית. כמו כן, לא כל לקוח מחזיק במפעליו מכונות אשר מתאימות ומסוגלות לייצר עם כבישה בתבניות פרוגרסיביות.

אולי יעניין אותך גם