Main Content

מה הקשר בין מגנזיום לקורונה ואיך משתלב כאן הפלאפון החכם שלנו?

האם ניתן להשתמש במצלמות תרמיות לגילוי וירוס או זיהום?

ובכן לא. לפחות, עדיין לא.

מה שכן, ניתן להשתמש במצלמות הדמייה תרמיות לגילוי טמפרטורת גוף גבוהה.

מצלמות תרמיות אינן מוצר חדש, הן קיימות כבר שנים רבות אך זוכות לאחרונה להתעניינות עצומה בשל התפרצות מגפת הקורונה.

אכן, טרם פותחה המצלמה שיכולה לאבחן הידבקות בווירוס הקורונה, אך המצלמות התרמיות יכולות לאתר עלייה של חום גוף באדם גם אם הוא במקום ציבורי הומה אנשים.

איך זה עובד?

באמצעות טכנולוגיית האינפרא-אדום, מצלמות תרמיות מגלות את החום שהגוף מקרין, בדרך כלל מהמצח,  ואז מעריכות את טמפרטורת הגוף כולו. מצלמות אלה הן כלי יעיל במיוחד, אשר נעשה בו שימוש על ידי לוחמי כיבוי האש כדי לעקוב אחר עצמים חשודים מחוץ לטווח הראייה.

פיתוח מצלמה תרמית לתעשיית הסלולר

ממש לאחרונה חברת מטאליטק השתתפה בפרויקט חדשני במטרה לייצר רכיבים למצלמה תרמית המיועדת להרכבה ויישום בטלפונים חכמים (smartphones). המשימה שקיבלנו התמקדה בייצור הרכיבים המכניים של המצלמה התרמית כדי לספק מענה לשניים מהאתגרים המרכזיים של תעשיית הסלולר – מכשיר נייד קל משקל שהוא גם נוח לנשיאה.

הלקוח הגיע אלינו עם תכנון ראשוני מוצע אשר התבסס על ייצור רכיבי אלומיניום באמצעות עיבוד שבבי. צוות המומחים של מטאליטק בחן את כל הפרמטרים, אפיין את צרכי הפרוייקט, והגיע למסקנה שכדאי דווקא לייצר את הרכיבים ממגנזיום ובטכנולוגיה אחרת, ביציקת לחץ.

מדוע? המגנזיום הוא היסוד בעל המשקל הנמוך ביותר, בהשוואה לאלומיניום הוא קל יותר ב- 30% לפחות.

מעבר למתן מענה על משקל קל למוצר, הצלחנו אף להפחית משמעותית את עלויות הייצור באמצעות תכנון וביצוע של שיטת ייצור יעילה יותר.

המגי'ק של המגנזיום

מגנזיום היא מתכת חזקה ואיכותית אך גם קלה באופן מיוחד. צבעה כסוף-לבן והיא עשויה לקבל גוון כתמתם עם חשיפתה לאוויר.

המגנזיום מציעה יתרונות רבים המבוססים על היותה קשיחה, חזקה ואף ניתנת למיחזור. הודות למשקלה הנמוך, מדובר בסגסוגת אידיאלית אשר משלבת חיסכון במשקל עם תכונות אפקטיביות למוצר הסופי. כמה מהתכונות המרכזיות של המגנזיום בתעשייה:

  • המתכת הקלה ביותר מבין המתכות המבניות, שוקלת 75% פחות מפלדה ו-33% פחות מאלומיניום.
  • קשיחות מעולה לצד יחס מצוין של חוזק לעומת משקל.
  • מוליכות של חשמל וחום.
  • עמידות בטמפ' קיצוניות.
  • תמורה נהדרת להשקעה (value for money) בהשוואה לחומרים תרמופלסטיים רבים.

היכולת של מטאליטק לספק פתרונות של הזרקת מגנזיום בלחץ היא אידיאלית למגוון רחב של אפליקציות במקרים בהם משקל הרכיב או המוצר הם מהותיים. אנחנו מתמחים ביציקות לחץ עם מגנזיום, ומבצעים את ההזרקות בדיוק גבוה במיוחד ובעובי דופן נמוך. בהתאם נחסכת עבודה מורכבת של עיבוד שבבי משלים. הודות ליתרונותיה הרבים של מתכת המגנזיום, זוהי מתכת פופולארית במיוחד בענפים ייצור הרכב, מכשירים סלולאריים, מחשבים, תקשורת ועוד.

מגנזיום – לא מה שחשבתם

בשנים האחרונות מטאליטק פיתחה מאוד את יכולות הייצור שלה עם מגנזיום ביציקות לחץ ועיבוד שבבי. אנחנו מציעים ללקוחותינו את המתכת המגנזיום בעיקר כשקיים צורך להפחית את משקל המוצר/הרכיב מבלי לפגוע בחוזק שלו. בנוסף, שימוש במגנזיום מאפשר לקבל עובי דופן דק ביציקות, בשיעור של 0.6-0.8 מ"מ, בניגוד לעובי הדופן ביציקות אלומיניום המגיעים ל- 1.5-1.7 מ"מ.

מצאנו שלקוחות רבים לא מכירים את יתרונות המגנזיום, רבים אף התרחקו מחומר גלם מצויין זה.

שוק סגסוגות המגנזיום העולמי

שוק סגסוגות המגנזיום העולמי הוערך בשווי של כ- 1.3 מיליארד דולר בשנת 2018 והוא צפוי להגיע לשווי של 237 מיליארד דולר עד שנת 2023, כלומר גידול שנתי מרשים של כ- 13% בשנה (בהתאם לדו"ח של חברת ResearchAndMarkets.com)

את צמיחת השוק ניתן לייחס לביקוש הגבוה לסגסוגות מגנזיום מצד תעשיות כלי הרכב והתחבורה, תעשיית האלקטרוניקה, תעופה וחלל, מכשור רפואי ומוצרי חשמל.

הצמיחה המשמעותית בשנים האחרונות בסגסוגות מגנזיום נובעת בעיקר מביקוש גובר לחלקים קלים יותר בתעשיית הרכב ובתעשיית המכשירים הסלולריים.

אולי יעניין אותך גם